Dersin Adı | Robotik ve Biyomekanik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BME 406 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı robot teknolojisinin temellerini ve biyomekanik ile kullanımının tanınması çalışmasıdır. Derse robotiğin tarihi ve biyomekanik ile ilgisi tanıtılarak başlanacaktır. Daha sonra robotik sistemlerde kullanılan aktuatörler, sensör ve kontrol mekanizmaları, robotlarda hareket ve tıpta kullanılan robotik sistemler tartışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Biyomekanik ve robotiğin tanım ve tarihi, Biyolojik ve robotik aktuatörler, Sensör sistemleri, Aktüatör kontrolü, Hareket fiziğinin temelleri, Robotların evrimi, Robot protezler ve Modern tıpta kullanılan robotlar ve Bilgisayar Animasyonu konularını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Robotiğe Giriş | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 1 |
2 | Aktüatörler | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 2 |
3 | Aktüatörler | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 2 |
4 | Sensörler | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 3 |
5 | Sensörler | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 3 |
6 | Kontrol | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 4 |
7 | Kontrol | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Lokomosyon | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 5 |
10 | Lokomosyon | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 5 |
11 | Robotların Evrimi | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 6 |
12 | İnsan Vücuduna Robotik Eklemeler | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 7 |
13 | Medikal Robotik | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 8 |
14 | Robotiğin Geleceği | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370, Chapter 8 |
15 | Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Marko B. Popović, Biomechanics and Robotics, CRC Press, 2013, ISBN 9789814411370 Ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 10 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 7 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomedikal Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Biyomedikal Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest